Daftar 10 Lagu Terbaik Green Day

Daftar 10 Lagu Terbaik Green Day - Menjadi salah satu kumpulan band dengan kumpulan lagu - lagu terbaik memang tidak boleh dianggap remeh, contohnya saja Green Day yang rata - rata lagunya sangat disukai banyak orang, terkhusus pada remaja. Siapa yang tak kenal dengan Green Day, band punk rock asal Berkerley, California, US ini mula terbentuk tahun 1987. Green Day telah mengeluarkan 11 album sehingga tahun 2016 ini dikhabarkan akan mengeluarkan album baru.

Daftar 10 Lagu Terbaik Green Day

Band ini mempunyai banyak lagu yang kebanyakan disukai / dinikmati oleh anak muda maupun segala kalangan. Green Day juga mempunyai fans yang menamakan diri mereka 'Idiotclub' haha ​​mungkin diilhamkan dari nama salah satu album.

Green Day telah menjual lebih daripada 65 juta copy album mereka di seluruh dunia dengan 24,639 juta di Amerika Syarikat sendiri. Green Day telah memenangi 5 anugerah Grammy Awards: Best Alternative Album untuk Dookie, Best Rock Album untuk American Idiot, Record of the Year untuk "Boulevard of Broken Dreams", Best Rock Album untuk kedua kalinya untuk 21st Century Breakdown dan Best Musical Show Album untuk American Idiot: The Original Broadway Cast Recording.

10 Lagu Green Day Terbaik : 

1. Basket Case (Dokkie)
2. Wake Me Up When September Ends (American Idiot)
3. 21 Guns (21st Century Breakdown) 4. Restless Heart Syndrome (21st Century Breakdown)
5. Time of Your Life / Good Riddance (Nimrod)
6. Holiday (American Idiot)
7. 21st Century Breakdown (21st Century Breakdown)
8. Boulevard of Broken Dreams (American Idiot)
9. Long View (Dokkie)
10. ST. Jimmy (American Idiot)

0 Response to Daftar 10 Lagu Terbaik Green Day

Post a Comment