Manfaat Fitness Setiap Hari Untuk Orang Kurus Bagi Tubuh Anda

Manfaat Fitness Setiap Hari Untuk Orang Kurus Bagi Tubuh anda Fitness merupakan salah satu aktiviti melatih tubuh yang kini menjadi makin nge-trend di kalangan anak muda. Tak hanya boleh membentuk tubuh yang bugar dan sihat, ternyata masih banyak sekali manfaat lain dari fitness. Nah, bagi anda yang hobi melakukan fitness tentu harus bersyukur, kerana dengan fitness banyak keuntungan dan manfaat yang boleh anda raih. Ingin tahu apa saja manfaat lain dari melakukan fitness? Langsung saja, yuk simak artikel ini.

Manfaat Fitness Setiap Hari Untuk Orang Kurus Bagi Tubuh Anda

1) Mengobati Flu

Menurut seorang saintis di Fred Hutchinson Cancer Research Center di USA dikatakan bahawa kecergasan merupakan olah raga yang boleh merawat selesema. Jadi, dengan melakukan latihan kecergasan secara teratur, flu boleh reda. Namun yang perlu diingat anda jangan melakukan latihan kecergasan secara berlebihan kerana malah menyerang antibodi anda.


2) Mengurangkan Stress


Selain mampu merawat flue, fitness juga boleh meredakan stres. Hal ini disebabkan fitness boleh membuat otot tubuh mengalami peregangan, serta membuat otak dan badan terasa segar setelah selesai melakukan latihan fitness ini.


3) Kurangkan Risiko Diabetes dan penyakit Jantung

Salah satu manfaat fitness bagi kita adalah menurunkan risiko penyakit jantung, hal ini kerana berkurangnya kadar LDL dan peningkatan kadar HDL yang membuat tekanan darah menjadi normal. Dan dalam masa yang sama juga dapat menurunkan risiko diabetes. Mengapa Hal ini kerana, dengan melakukan fitness penggunaan glukosa dalam tubuh akan semakin meningkat. Menurut survey di lapangan, terhitung jika manusia melakukan fitness selama 4 bulan maka kira-kira 23% glukosa akan berkurangan dari tubuhnya.

Manfaat Utama Fitness Bagi Pria


Banyak ternyata manfaat fitness bagi kelangsungan kesihatan dan kecergasan tubuh seorang lelaki. Lantas, apa sajakah manfaat utama fitness bagi lelaki?

Menjadikan Tubuh Kekar

Bentuk tubuh yang kekar memang bentuk badan yang diidamkan oleh sebahagian besar lelaki. Dengan tubuh yang kekar, pastinya penampilan akan lebih sesuai dan menarik. Dan anda para lelaki, jalan paling berkesan dalam mendapatkan bentuk tubuh yang tegap dan sesuai adalah dengan melakukan aktiviti kecergasan. Berminat? Akan lakukan ya!
Jadi, sangat disarankan agar lelaki senantiasa melakukan latihan kecergasan secara teratur dan dapatkan semua manfaatnya.

Manfaat Utama Fitness Bagi Wanita


Tak hanya dikenal luas sebagai olahraganya para lelaki, tetapi fitness juga menjadi sebuah sukan yang kerap kali dilakukan oleh wanita. Lantas, jika para lelaki fitness dapat membentuk otot dan badan yang tegap, apa manfaat fitness bagi wanita? Tentunya banyak sekali. Tapi tenang saja, anda para wanita tidak akan punya badan berotot seperti lelaki kok walaupun melakukan aktiviti fitness ini. Malahan badan yang seksi yang akan anda dapatkan. Ingin tahu apa manfaat fitness bagi wanita? ini dia


Melangsingkan dan Mengurangkan Lemak Badan

Wanita yang melakukan sukan vitness dengan angkat dumbell dan barbell 2 kali dalam seminggu selama 2 bulan, maka akan menghasilkan 2 pounds otot di tubuh mereka. Namun hal ini tidak akan membuat wanita kelihatan berotot, kerana proses pembakaran lemak pada wanita juga bekerja secara serentak. Kira-kira 3.5 pounds lemak terbakar dari tubuh wanita jika rutin melakukan sukan fitness yang satu ini.

Sangat banyak bukan manfaat fitness bagi kesihatan tubuh wanita? Semoga artikelkali ini kami berikan berhubung dengan Manfaat Fitness Bagi Wanita bermanfaat. Selamat mencoba fitness dan rasakan hasilnya.

0 Response to Manfaat Fitness Setiap Hari Untuk Orang Kurus Bagi Tubuh Anda

Post a Comment